Житомирщина педагогічна. Електронний науково-методичний журнал

Житомирська обласна державна адміністрація

Житомирська обласна рада

Учитель року - 2020


Педрада

Flag Counter

Діяльність лабораторії

Останнє оновлення сторінки 2019-10-09 14:28:59

Лабораторія інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є структурним підрозділом КЗ «Житомирський ОІППО» ЖОР.

Метою діяльності лабораторії ІКТ є стратегія інформатизації Комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради шляхом інтеграції сучасних інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій в освітній процес (організаційне, науково-методичне, технічне забезпечення) та розвиток єдиного інформаційного простору інституту з урахуванням тенденцій розвитку світового інформаційного (цифрового) суспільства.

Основними функціями лабораторії інформаційно-комунікаційних технологій є:

Цільова, що передбачає складові:

  • прогностичну – врахування перспектив розвитку інформаційно-комунікаційних технологій і спрямування на використання їх можливостей в освітній практиці науково-педагогічних працівників інституту;
  • компенсаторну – надання педагогічним працівникам інформації, яка не була отримана ними під час курсів підвищення кваліфікації;
  • інформаційно-коригувальну – сприяння оновленню знань та навичок педагогів щодо удосконалення можливостей використання сучасних технологій для розвитку творчої ініціативи в міжатестаційних період.

Організаційна, що передбачає складові:

  • моделюючу – моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників;
  • діагностичну – систематичний моніторинг потреби удосконалення рівня інформаційно-комунікаційної (цифрової) компетентності педагогічних працівників;
  • інформаційно-аналітичну – вивчення й узагальнення результатів моніторингу для окреслення напрямів професійного рівня педагогічних кадрів;
  • організаційно-координувальну – координація діяльності методичних структур інституту з використанням можливостей локальної мережі;

Методичнащо передбачає складові:

  • трансформаційну – відбір і методичне опрацювання сучасних наукових досягнень у галузі інформаційно-комунікаційних технологій та освіти й надання рекомендацій щодо їх трансформування в педагогічну практику педагогів та закладів загальної середньої освіти (далі – закладів ЗСО);
  • соціальну – створення належного психологічного клімату в процесі науково-методичного забезпечення ефективності освітнього процесу в Комунальному закладі «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради.

Основні завдання діяльності лабораторії ІКТ:

  • створення умов для розвитку професійної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, удосконалення форм в методів підвищення кваліфікації з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (цифрових технологій);
  • вивчення потреб і надання практичної підтримки педагогічним та науково-педагогічним працівникам щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій (цифрових технологій) в освітньому процесі та в процесі організації курсової підготовки педагогів;
  • використання інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій в освітній діяльності закладу освіти (встановлення та обслуговування комп’ютерної техніки, технічна підтримка сайтів інституту)
  • аналіз, добір апаратного і програмного забезпечення;
  • забезпечення стабільної роботи телекомунікаційних мереж інституту;
  • проведення освітніх заходів, спрямованих на поширення інформації щодо науково-методичної, дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності закладів освіти та окремих педагогів з використанням інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій в освітньому процесі;
  • сприяння розвитку інформаційно-комунікаційної (цифрової) компетентності учасників освітнього процесу;
  • вивчення, узагальнення і поширення в освітній практиці педагогічного досвіду, наукових ідей, інноваційних педагогічних технологій та методик щодо використання інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій в інклюзивній освіті;
  • створення та розвиток інформаційно-освітнього середовища інституту;
  • забезпечення функціонування інформаційно-освітнього середовища системи післядипломної педагогічної освіти регіону (офіційний сайт Житомирського ОІППО Житомирської обласної ради, програмний засіб «Система деканат», в частині науково-методичної діяльності, «Інформаційно-методичний супровід освіти КЗ «Житомирський ОІППО» ЖОР», Електронний науково-педагогічний журнал “Житомирщина педагогічна”, сайт дистанційного навчання «Матеріали для самостійного опрацювання слухачами», сторінка facebook «Житомирський ОІППО»);
  • впровадження в науково-методичну діяльність  Комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради програмного засобу «Система деканат», частина якого представлена у вигляді електронного розкладу;
  • впровадження електронної реєстрації педагогічних працівників на курси підвищення кваліфікації;
  • здійснення підтримки та оновлення інформаційного змісту сторінок сайтів zippo.net.uaimso.zippo.net.uamoodle.zippo.net.uaikt.zippo.net.ua.
  • систематичне здійснення підключення, налаштування й заміни зовнішнього комп'ютерного обладнання, тестування, обслуговування та первинний ремонт окремого комп’ютерного обладнання, кабельних ліній локальної мережі інституту (вул. Михайлівська, 15; вул. Покровська, 20; вул. Вокзальна, 10);
  • висвітлення в наукових публікаціях інноваційних підходів щодо використання інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій в освітньому процесі орсід  Google Академіяорсід  Google Академія.

Діяльність лабораторії інформаційно-комунікаційних технологій забезпечує такі основні напрями:

  • науково-методичне забезпечення ефективного впровадження та використання інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій в освітньому процесі;
  • трансформування наукових ідей у педагогічну практику;
  • науково-методична підтримка інноваційної діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, організації курсової підготовки та міжкурсової роботи з використанням інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій;
  • інформаційно-методичний супровід освітньої діяльності інституту;
  • консультування педагогічних, науково-педагогічних працівників, адміністрації інституту та закладів ЗСО з проблем сучасної організації освітнього процесу з використанням інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій.